Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

نکات کليدي براي انتخاب بهترين رايانه لوحي

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

نکات کليدي براي انتخاب بهترين رايانه لوحي

3 قانون اساسي براي خريد يک رايانه لوحي مناسب

نياز هايتان را بشناسيد،قيمت همه چيز نيست،توليد کنندگان نيز اهميت دارند.

ابعاد رايج رايانه هاي لوحي

۷ تا 7.9 اينچي (کوچک):قطر صفحه نمايش اين دسته از رايانه‌هاي لوحي ، بين ۷ تا ۸ اينچ است و کوچک تلقي مي شود. از اين محصولات، انتظار قدرت بالايي را نمي توان داشت. مهم ترين دليل کاربران براي خريد اين رايانه هاي لوحي، قيمت پايين تر و سهولت حمل است. معمول ترين کاربرد اين ابزارک ها، خواندن کتاب يا مجلات الکترونيکي و همين‌طور وب گردي است.8.9 تا 10.1 اينچي (متوسط):اين سايزمعمول ترين سايزاست که بيشترين تعداد رايانه لوحي در اين سايز ساخته مي شود. صفحه نمايش بزرگ تر با رزولوشن بالاتر، اصلي ترين تفاوت اين دسته با مدل هاي 7.9 اينچي است. رايانه هاي لوحي موجود در اين دسته، قدرتمند تر و سريع تر هستند و به سبب اندازه بزرگ تر، از باتري بزرگ تري نيز بهره مي برند.بزرگ تر از 10.1 اينچ:تعداد نمونه هاي موجود در اين دسته، از نظر تعداد، کمترين آمار را در اختيار دارد. اما مدل هاي مبتني بر ويندوز ۸ آن ها به زودي وارد بازار خواهد شد.از اين رايانه هاي لوحي به دليل کارايي دوگانه رايانه لوحي و رايانه شخصي، به عنوان هيبريدي يا ترکيبي ياد مي شود .

پردازنده

A6X اپل:يکي از سريع ترين پردازنده هايي که مي توان در يک رايانه لوحي يافت ، روي نسل چهارم آي پد تعبيه شده است. به گزارش CNET، با وجود چنين واحد پردازش قدرتمندي، اپليکيشن ها سريع اجرا مي شود. همچنين به لطف پردازنده گرافيکي چهار هسته اي PowerVR SGX 554MP4، در اجراي سنگين ترين بازي ها نيز به هيچ مشکلي بر نخواهيد خورد .

Tegra 3 انويديا:پرچمدار انويديا در ميدان پردازنده هاي موبايل، از توان 4 هسته خود نهايت بهره را خواهد برد. حتي برخي از بازي هاي صاحب نام، اختصاصي براي اين پردازنده بهينه مي شود.نسخه اي که روي رايانه لوحي Transformer Pad Infinity TF700 ايسوس به کار گرفته شده ، داراي فرکانس 1.7 گيگاهرتزي است و به صفحه نمايش تمام اچ دي آن اجازه مي دهد تصاوير ويدئويي را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ به اجرا در آورد.

Exynos سامسونگ:پردازنده اختصاصي سامسونگ تاکنون عملکردي قابل قبول ارائه داده و در برخي زمينه ها از تگرا 3 نيز پيشي گرفته است. جديد ترين مدل آن تحت عنوان Exynos 5250، تگرا را تقريبا مغلوب کرده است و قدرت آن را مي توان در هنگام کار با رايانه لوحي گوگلي Nexus 10 به روشني حس کرد.

OMAP 4470 تگزاس ايسترومنتس:پردازنده موجود دررايانه لوحي آرکوس 101XSو به زودي Kindle Fire HD 8.9 و Nook HD است که به سبب بهره مندي از چيپ گرافيکي PowerVR SGX544، انتظار قدرت و سرعت خوبي از آن مي رود تا جايي که دربرخي عملکرد هاي گرافيکي،برتراز تگرا 3 ظاهر شده است!

Snapdragon 4 کوالکام:پردازنده اي دو هسته اي است که تنها روي تعداد اندکي از رايانه هاي لوحي يافت مي شود و چيپ گرافيکي به کار رفته در آن نيز از نوع Adreno 225 است. عملکرد اين پردازنده در ساخت مثلث هاي گرافيکي و هرچه سريع تر رندر کردن آن ها، از برتري محسوسي نسبت به تگرا 3 برخوردار است.

پردازنده هاي امسال Tegra 4، Snapdragon 600، 800 Exynos 5 : به گزارش Zoomit، هنوز پردازنده هاي جديد مانند نسل چهارم تگرا و يا پردازنده قدرتمند Snapdragon 800 وارد بازار نشده اما Snapdragon 600 و Exynos 5 در برخي تلفن هاي هوشمند به کار گرفته شده است. در نهايت براي آگاهي از قدرت و بازده رايانه هاي لوحي و عملکرد آن ها در محيط هاي گرافيکي به ويژه بازي ها بهتر است بنچمارک هاي مربوط به آن ها را در اينترنت جست و جو وبا ديگر ابزارها مقايسه کنيد.

کيفيت صفحه نمايش

اگر به دنبال صفحه نمايشي شارپ و درخشان مي گرديد، بايد 2 ويژگي رزولوشن و پنل نمايشگر رايانه لوحي را بررسي کنيد. رکورد بيشترين رزولوشن موجود روي يک رايانه لوحي ، متعلق به نکسوس 10 است که توانسته ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پيکسل را در صفحه نمايش ۱۰ اينچي خود جاي دهد. در مقام دوم نيز، آي پد رتيناي اپل با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پيکسل قرار گرفته است. نقش کليدي رزولوشن، در هرچه شارپ تر، شفاف تر و درخشان تر نمايش تصاوير است.اگر براي شما، زاويه ديد زياد و شفافيت رنگ ها از اهميت ويژه برخوردار است، بايد رايانه لوحي با يک پنل باکيفيت تهيه کنيد. پيشنهاد ما، انتخاب رايانه لوحي با پنل IPS يا PLS است. اگر قصد داريد از رايانه لوحي خود در فضاي خارج از منزل نيز استفاده کنيد بايد به شدت روشنايي صفحه نمايش نيز دقت کنيد. براي رايانه هاي لوحي 7 اينچي رزولوشن HD يا 1280 در 720 مناسب است و براي رايانه هاي لوحي 10 اينچي نيز بهتراست به دنبال رزولوشن حداقل 1360 در 768 باشيد.

سيستم عامل

iOS :از زمان معرفي نخستين آيفون، iOS مهمان ابزارک هاي اپل بوده است.

رابط کاربري ساده اما کاربردي، صدها هزار اپليکيشن گوناگون و سرگرم کننده و اکوسيستمي ايمن و سريع، آن را به يکي از بهترين پلتفورم هاي موجود تبديل کرده است. آندرويد و iOS از نظر تنوع و ميزان اپليکيشن تقريبا در يک حد هستند اما برتري iOS در آي پد مربوط به تعداد عناوين سازگار با صفحه بزرگ اين رايانه لوحي است. کار کردن با iOS نيز براي بسياري ،به مراتب ساده تر از آندرويد است اما از طرفي iOS محدوديت هاي آزاردهنده اي دارد به عنوان مثال اگر ابزار شما جيلبرک نشده باشد، براي نصب نرم افزارها تنها بايد به فروشگاه نرم افزار اپل مراجعه کنيد و اين در حالي است که در آندرويد به راحتي مي توانيد از منابع مختلف نرم افزارهاي مورد نظر خود را دريافت و نصب کنيد. از جمله محدوديت هاي ديگر iOS و آي پد نبود امکان استفاده از بلوتوث يا NFC و يا Direct Wifi براي انتقال اطلاعات با ابزارهاي غير اپلي است.

آندرويد:با وجود آنکه هنوز به رکورد سيستم عامل اپل در زمينه تعداد اپليکيشن هاي کاربردي نرسيده، بيشترين تعداد کاربران را به خود اختصاص داده است. متن باز بودن، قابليت هاي شخصي سازي گسترده و بازار برنامه هاي کاربردي دوست داشتني ، آن را به يک پلتفورم مناسب تبديل کرده است. البته براي بهره مندي از آخرين نسخه آن يعني آب نبات پاستيلي 4.2، فقط يک انتخاب پيش رو داريد؛ Nexus 10 .

ويندوز 8 و ويندوز RT:رابط کاربري جديد ويندوز که با رايانه‌هاي لوحي نيز سازگاري ويژه اي دارد، هر آن چه را که مهم است در دسترستان قرار مي دهد. در فروشگاه اختصاصي آن هزاران کتاب، برنامه تلويزيوني، آهنگ، فيلم و برنامه کاربردي در انتظار شماست. ويندوز RT براي پردازنده هاي مبتني بر معماري ARM در نظر گرفته شده است، همان پردازنده هايي که در رايانه هاي لوحي آندرويدي و آي پد نيز به کار گرفته مي شود. ويندوز RT از نظر شکل ظاهري و امکانات داخلي تفاوت محسوسي با ويندوز 8 ندارد. اما بزرگ ترين تفاوت اين 2در اجرانکردن نرم افزارهاي قديمي ويندوز در نسخه RT است. اما اينتل توانسته است اين مشکل را حل کند، رايانه هاي لوحي ويندوز 8 مبتني بر معماري x86 اينتل تمام نرم افزارهاي قديمي ويندوز را اجرا مي کند. در حال حاضر، نمونه اي بهتر و کارآمد تر از سرفيس پرو براي ويندوز ۸ يا سرفيس آرتي براي ويندوز RT نخواهيد يافت. از نظر تنوع اپليکيشن و نرم افزارهاي سازگار با صفحه لمسي ، ويندوز فون بسيار ضعيف تر از 2 رقيب قدرتمند آندرويد و iOS خود است. البته رايانه هاي لوحي ويندوزي در انجام امور اداري به مراتب قوي تر از رقباي خود هستند.

سيستم عامل آمازون:سيستم عامل انحصاري آمازون تنها روي رايانه هاي لوحي سري کيندل فاير يافت مي شود و محتواي موجود روي دستگاه‌تان را بر اساس دسته بندي هاي از پيش تعيين شده مرتب مي کند. هرچند که برنامه هاي کاربردي آن هيچ گاه به پاي iOS يا آندرويد نخواهد رسيد.

حافظه ذخيره سازي

حافظه ذخيره سازي برخي رايانه هاي لوحي غير قابل افزايش و برخي ديگر قابل افزايش است. رايانه هاي لوحي نوع اول، اغلب داراي حافظه داخلي مشخصي از ۸ تا ۶۴ گيگابايت است.البته گاهي براي حافظه 2برابر، به عنوان مثال۳۲ گيگابايت به جاي ۱۶ گيگابايت، ناچاريد بين ۵۰ تا ۱۰۰ دلار پول بيشتري بپردازيد. در حالي که حافظه رايانه هاي لوحي نوع دوم را مي توان با پرداخت مبالغ بسيار کمتري، مانند ۲۰ دلار، تا ۳۲ گيگابايت افزايش داد. همچنين دقت کنيد که همواره خود سيستم عامل و نرم افزار هاي از پيش نصب شده مي توانند تا ۲۰ درصد فضاي دستگاه را اشغال کند. پيشنهاد ما اين است که هيچ وقت رايانه لوحي با حافظه ذخيره سازي کمتر از 16 گيگابايت تهيه نکنيد مگر آنکه رايانه لوحي داراي درگاه ميکرو SD براي افزايش حافظه ذخيره سازي باشد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)